Los Angeles/ thuis ! dag 28 en 29 (20-8 en 21-8)

21 augustus 2018 - Internationale luchthaven van Los Angeles, Verenigde Staten

Ja hoor, we zijn weer veilig thuis ! Vlucht is verder prima gegaan, wel moeilijk om te slapen op zo'n krappe vliegtuigstoel...ik heb bijna geen oog dicht gedaan...

Maar...even terug in de tijd. Ons laatste (halve) dagje in LA was ook nog leuk. We hebben lekker aan het strand gelegen in Venice Beach en ook nog gezwommen in de zee. Het was helemaal niet zo koud als gedacht; heerlijk water, gave golven. Ik vind het wel stoer dat we kunnen zeggen dat we in de Pacific Ocean hebben gezwommen ! Tegen 16 uur gingen we richting vliegveld, auto ingeleverd en met een shuttlebus van de autoverhuurmaatschappij werden we bij de juiste ingang van het vliegveld afgezet. Prima geregeld. We waren ruim op tijd en na douane etc. genoeg tijd om nog even te winkelen daar en te eten. We verwachtten voorlopig geen maaltijd te krijgen in het vliegtuig, maar dat liep anders. British Airways; veel beter georganiseerd dan American Airlines. Met een uur vertraging stegen we op, het was inmiddels 22.30 uur. Na wat drinken en een zakje prepzels ging het licht uit en probeerden we te slapen. Als het al zou lukken werd dat weer ruw verstoord, want tegen 00.30 uur gingen alle lichten weer aan en kregen we een uitgebreide warme maaltijd...Dat vonden we 'n beetje gek. Huppetee; meteen wennen aan Europeese tijden ! Ook helemaal geen trek, want we hadden op het vliegveld nog gegeten. En in de ochtend, slechts 6 uur later, kregen we een uitgebreid ontbijt ! Het uur vertraging was weer ingehaald en we landden keurig op tijd in Londen. Daar toch nog even haasten om onze volgende vlucht te halen. De douane deed tergend langzaam over controle van de handbagage. Nog een hele korte vlucht en daar waren we weer: in Nederland ! Ineke kwam ons van Schiphol halen, was erg fijn. WE HEBBEN EEN ONVERGETELIJKE VAKANTIE GEHAD.

We hebben totaal 4794 km. gereden.

(eerste foto is nog van ons uitzicht vanuit hotelkamer LA)

1. Esterella Ivangh:
    23 augustus 2018
    Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.Ook ik heb genoten van jullie prachtige verhalen en foto's.
    Heerlijk even bijkomen nog voor......
    Foto's en herinneringen koesteren.ik zelf een deel van mijn vakantie foto's op canvasdoek gezet en opgehangen in mijn tuin. Kan je nog heerlijk nagenieten.Echt een aanrader.
    Gr.Esterella
  2. Hendrick:
    23 augustus 2018
    Welkom thuis ! Het zal even duren voordat 9 uur tijdsverschil weer is overbrugd en je 'het gevoel van Amerika', waar je na 4 weken aan gewend bent geraakt los kunt laten. Maar geniet in de tussentijd nog na van dat grandiose avontuur. ( Jullie vlogen met British Airways, las ik; Met vlucht BA 268 ? Deze vlucht wordt toch met een Airbus A380 uitgevoerd? Zo ja, dan zeg ik als luchtvaart-fanaat: 'Ben stinkend jaloers ! Lol !)
  3. Monique:
    23 augustus 2018
    Pfffff jetlag... Ik reken altijd op een dag per uur tijdsverschil. Oftewel heeeel veel sterkte daarmee gewenst!
    Fijn dat je nog een fijne laatste dag kon hebben. En je hebt natuurlijk duizenden foto's en heeeeeel veel mooie herinneringen! Welkom thuis hoor!
  4. Pim:
    24 augustus 2018
    Zo. En nu effe gauw de foto's inplakken... Yeah, right! Misschien in de kerstvakantie? Hoe dan ook: geniet nog lekker na, en bedankt voor alle prachtige verhalen!!