Apache trail dag 2 (25-7)

26 juli 2018 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Heerlijk hotel in Scottsdale, redelijk goed geslapen. De airco staat de hele nacht aan...Tegenover het hotel is een "Denny's" en we gaan heerlijk ontbijten, oa pancakes, bacon, scrambled eggs etc. Jammie ! We worden zeer vriendelijk geholpen. Oh ja...als we naar buiten lopen slaat de hitte als een hete föhn tegen ons aan. Ongelooflijk...46 graden. Maar we gaan heerlijk in onze koele auto rijden. Eerst zoeken we een Walmart op. Wat een enorme supermarkt. We kopen oa een broodnodige koelbox van piepschuim (kost bijna niets). Ook ijsblokjes kun je in een grote zak kopen (in de hotels staan ijsmachines. Kan je zó pakken). Weer worden we zeer vriendelijk geholpen. Ook zijn er andere klanten die aan ons vragen waar we vandaan komen en wensen ons een fijne vakantie. Wat leuk ! Vandaag gaan we de Apache Trail rijden richting Sedona.  Dit is een oude handelsroute van de Apache Indianen. Start vanaf de Apache Junction. Als eerste stop komen we Goldfield Ghost Town tegen. Deze spookstad was aan het eind van de 19de eeuw korte tijd een bivakplaats voor gouddelvers, maar is jaren geleden door investeerders veranderd in een openluchtmuseum met oude mijnwerktuigen en roestige oldtimers. Jammer dat het zo heet is, anders hadden we er langer doorheen gelopen. Vervolgens komen we bij Tortilla Flat, een handvol houten gebouwen en wat herinneringen aan het wildwestverleden. We lunchen in een saloon. Op de muren zijn allemaal dollar biljetten geplakt. Al gauw na Tortilla Flat veranderd het asfalt in gravel; 22 mijl onverhard....We schudden en hobbelen heen en weer..oei oei...niet harder dan 30/40 km per uur. We komen maar heel af en toe iemand tegen (alleen die Nederlanders zijn zo gek om hier te gaan rijden...!). Het is wel mooi hoor; echt woestijngebied met veel cactussen. We komen langs Roosevelt Lake. De in 1911 door president Theodore Roosevelt ingewijde, 86 m hoge stuwdam is een van de grootste gemetselde dammen ter wereld. Hierna is de weg weer geasfalteerd. Tegen 19 uur komen we aan in Sedona. We blijven 2 nachten.

1. Hans:
    26 juli 2018
    Eerste foto's zijn al prachtig. Lekkere auto hebben jullie zo te zien. Ja die Amerikanen zijn best aardig, he. Jammer dat ze zo'n leipe presdent kozen....Geniet van alles
  2. Ineke:
    26 juli 2018
    Mooie foto`s! Genieten jullie maar lekker!
  3. René:
    26 juli 2018
    Dank voor het uitgebreide verslag, mooi verwoord. Vast genoeg bagageruimte in deze suv. Meer nachten in een hotel is fijn.
  4. Monique:
    26 juli 2018
    Klinkt allemaal super! Die warmte kan best slopend zijn natuurlijk, dus veel drinken! Jammer dat Amerikaans kraanwater naar chloor smaakt, wij kochten altijd een gallon fles bij de Walmart, daar kun je ze ook weer laten vullen. Of natuurlijk kleinere flessen voor in de koelbox, dat werkt ook.
    Hoe vinden de kinderen dit alles???
  5. Helma:
    Echt genieten.
    Heel veel plezier.
  7. Ellen:
    26 juli 2018
    Hoi familie!!! Geweldig hè zo'n wild west dorp, in waant je in een film! Heel veel plezier en drive safely !!!
  8. Karin bijwaard:
    26 juli 2018
    Zal prachtige reis worden... Geniet!!!!
  9. Hendrick:
    27 juli 2018
    Jullie hebben een hele mooie route uitgestippeld. De prachtige foto's vertellen het hele verhaal.
    Geniet gulzig verder !!
  10. Annelies:
    29 juli 2018
    Wat ontzettend leuk om alles te lezen, prachtig is het daar he! En de Amerikanen zijn inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam. Geniet ervan en we zie uit naar het vervolg van het verslag!