Bryce, dag 11 (3-8)

3 augustus 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Om 8 uur met Margreet/Gerald/ Sterre en Stan afgesproken bij de halte van de "Bryce Canyon shuttle bus". Vlakbij ons hotel, ideaal. We stappen uit bij Sunset Point en wandelen ruim 9 km. (!!) via o.a. de Navajo Loop Trail en de Peekaboo Loop Trail naar Sunrise Point. Het weer is geweldig : stralende zon, blauwe lucht (geen wolkje te zien) en ideaal temperatuurtje van ongeveer 25 graden. Prima wandelweer. Wat een mazzel na dat weer van gisteren ! Best pittig, af en toe flink stijgen en dalen. Maar we houden vol ! We worden omgeven door gigantische rotsen, en overal waar we kijken, zien we de indrukwekkende hoodoos boven ons. Hoodoos zijn de smalle oranje rotspilaren, die zo kenmerkend zijn voor Bryce. We dalen ook langzaam af, steeds dieper de Canyon in, naar de basis van de hoodoos. Ook lopen we af en toe door stukken bos, en we zien veel kleine eekhoorntjes (chipmunks). Schattig! Ze zijn heel tam. Bovenaan, via de Rim, hebben we een geweldig uitzicht over het amfitheater van Bryce. We hebben misschien iets meer gewandeld dan we wilden, maar het was zeer de moeite waard . En heel leuk en bijzonder om zo samen met vrienden uit Koedijk in de USA te lopen! Terug nog even wat gegeten bij de kampeerplek van Gerald en Margreet, en zijn Sterre, Stan en Jesper gaan zwemmen.

's Avonds zijn Walter en ik nog naar Sunset Point gereden om de zonsondergang te zien. De kleuren van de hoodoos waren 'n heel klein beetje warmer en mooier.

Heb deze keer wel erg veel foto's, maar ik kon niet kiezen....!