Mono Lake/ Bodie/ Lake tahoe, dag 19 (11-8)

11 augustus 2018 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we natuurlijk eerst even gezongen voor Walter; gefeliciteerd !!! Om het te vieren hebben we lekker ontbeten bij een leuk tentje vlak bij ons hotel. De rit naar Lake Tahoe hebben we onderbroken met een bezoek aan Mono Lake. Mono Lake is een zoutmeer en staat bekend om de grillig gevormde zoutpilaren, een bijzonder landschap. Hierna zijn we een stuk omgereden voor een bezoek aan Bodie, een spookstad/ een oude verlaten westernstad. Laatste 3 mijl hiernaar toe over een onverharde weg. Was zeer de moeite waard. We hadden mazzel; slechts 1x per jaar is er een zogenaamde 'Bodie-day", waarbij het leven van rond 1870 wordt nagebootst. Dus veel paard en wagens, cowboys, muziek, kleding uit die tijd. Ontzettend leuk en sfeervol. We hebben 'n tijd geluisterd bij een optreden van 6 mannen met oa viool, gitaar, mondharmonica, meerstemmige muziek. Echte Amerikaanse country/ folk. Leuk ! Met Mika ben ik het spookstadje verder ingelopen en hebben we door de ramen gegluurd. Er stond soms nog wat, bijna vergaan en helemaal onder het stof, zoals een stoel, pokertafel, bar, ledikant, fles sterke drank etc. In tegenstelling tot andere voormalige goudzoekersstadjes werd Bodie niet gerestaureerd, maar in de bestaande toestand gelaten. Heel gaaf om te zien. Rond 17 uur kwamen we aan bij Lake Tahoe. Het hotel valt erg tegen...niet schoon, erg kleine kamer, somber.  Echt een B-hotel, zijn we niet gewend (ja, oké, we zijn 'n beetje verwend...). Komt ws door de overboeking en doordat veel hotels al vol zijn. We zitten op loopafstand bij een strand aan Lake Tahoe.

1. Hans:
    12 augustus 2018
    Prachtige foto's van Mono Lake.... Bizarre natuur weer.... Leuk Bodie als oude westernstad. Kende ik niet... wel Bodie als hondennaam😂. Op naar San Fransisco....
  2. Hans:
    Prachtige foto's van Mono Lake.... Bizarre natuur weer.... Leuk Bodie als oude westernstad. Kende ik niet... wel Bodie als hondennaam😂. Op naar San Francisco...
  3. Monique:
    12 augustus 2018
    Schitterend ook weer daar, Mono Lake is geweldig en ook Bodie ziet er prachtig uit! Trouwens, dinsdag om 9.00 uur krijgen bezoekers weer toegang tot Yosemite Valley vanaf de El Portal Road (Highway 140), de Big Oak Flat Road (Highway 120), of de Tioga Road (Highway 120).
    De Wawona Road (Highway 41) - van Wawona naar Yosemite Valley - blijft nog minstens een week gesloten.
  4. Pim:
    12 augustus 2018
    Goeie timing in Bodie! Gaaf hoor; eindelijk het echte Wilde Westen...
    Heerlijk hoor, om elke ochtend weer jullie belevenissen te lezen. Mijn zondag kan niet meer stuk.