Zion, dag 13 (5-8)

5 augustus 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Om 7 uur waren we present voor het ontbijt (in sommige hotels hebben we "continental breakfast" : is prima verzorgd. Wel heel raar is dat er allemaal gebruikt wordt gemaakt van plastic bordjes, bestek etc. etc. Ze hebben totaal niets af te wassen, daarentegen wél een giga afvalberg...) Vandaag gaan we wandelen richting de Narrows. Je wandelt eerst de Riverside Walk waarbij je de Virgin River volgt. Aan 't eind van de Riverside Walk is een klein strandje naast de rivier om even bij te komen. Vanaf dit punt loop je door het smalle ravijn de Narrows in. Je kan net zover gaan als je wilt, zelfde weg weer terug. Maar...voor het zover was moesten we eerst met de Springdale Shuttle bus, halte vlak bij ons hotel. Het was al erg druk, de eerste bus konden we al niet in. 10 Minuten later de volgende. Bij de ingang van Zion overstappen op de Zion Park shuttle bus. Er stond een mega rij....oh jee wat druk...het lijkt de Efteling wel. Dus het duurde effe voor we mee konden. We reden mee tot het eindpunt van het park; zo'n 40 min. rijden. Alleen shuttle bussen mogen daar rijden. Goed geregeld allemaal hoor. Erg mooi onderweg. Het is nog niet zo heet. We hebben allemaal dichte schoenen aan. Je kon ook schoenen huren met een sok, maar dat leek ons niet nodig en erg duur. Het wordt afgeraden om op sandalen met open tenen te lopen ivm stoten aan rotsen/ keien e.d. Dus de speciaal gekochte sandalen voor Mika blijven thuis...hij loopt op zijn gewone schoenen. Eenmaal in de Narrows meteen tot je knie in de rivier. Voorzichtig lopen, evenwicht bewaren en balanceren over de keien. Het water is troebel, dus je ziet niet waar je je voeten kunt neerzetten. Wel heel gaaf hoor ! Wat prachtig en bijzonder om daar zo te lopen ! Het is een beetje druk, maar we lopen best ver de Narrows in en dan valt het wel mee. We lopen nog lekker in de schaduw en de rivier is verkoelend, dus qua hitte prima uit te houden. Terug loopt de temperatuur snel op. We begonnen bij de Narrows om 10 uur en we zijn weer terug bij beginpunt om ongeveer 13.45 uur. Dus we hebben het wél uitgehouden !!Maar zéér de moeite waard ! We zijn allemaal zó moe...we vallen allemaal in slaap in de bus terug. Onze schoenen hebben het goed uitgehouden; thuis afgespoeld in bad en nu al weer bijna droog in deze hitte (41 graden...). "s Middags nog lekker gezwommen en 's avonds leuk buiten gegeten bij een Mexicaans restaurant. TOP dag !