Zion, dag 14 (6-8)

6 augustus 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

We waren opgestaan om 6:45, dat vond ik erg vroeg hoor... , even ontbijten, daarna gingen we naar de fietsenverhuurder. We kregen hele fijne fietsen, het was een soortvan kruising tussen een normale fiets en een mountainbike. Eerst fietsen over de Pa'rus Trail, dat was een mooie route langs de Virgin River. Het was erg warm, maar dat maakte niet erg uit want er was wel veel wind tijdens het fietsen. We gingen over een bruggetje en we zagen daar een ander gezin stilstaan, dat was omdat er een slang was recht op het pad! De slang ging al snel weer terug in de bosjes. Aangekomen bij stop 3, namen we de shuttlebus, maar jammer genoeg konden er maar 3 fietsen op de bus, dus m'n vader nam een bus later. Maar dit gaat allemaal heel snel. Bij stop 7 was de Weeping Rock, een hele korte maar wel steile wandelroute naar een overhangende rots, waar water overheen liep naar beneden. Daarna naar stop 8, daar waren hele mooie dingen zoals de Great White Throne, dat is een grote witte rots. Elke keer als het mooi was stopten we even. We kregen een beetje honger, dus we hadden het idee om ergens in de schaduw te gaan picknicken. We kwamen langs een Lodge (een soortvan café met een grasveld en plein) daar namen Jesper en ik een ijsje, maar zelfs dat kregen we bijna niet op... het was een héél erg groot ijsje. Daarna weer terug naar het Visitor's Center, fietsen inleveren en naar het hotel het zwembad in duiken.

(Jesper en ik wilden heel graag de Angels Landing doen, dat is een hele zware, spannende Trail in Zion maar die is helaas dicht i.v.m. rotslawines na een storm in begin Juli  :-(