Los Angeles, dag 27 (19-8)

19 augustus 2018 - Los Angeles, Verenigde Staten

Vandaag was misschien wel de meest productieve / vermoeiende dag. Vanmorgen op ons balkon ontbeten, met uitzicht over een stukje van Los Angeles. Daarna reden we naar het metro station, en kwamen we langs een gigantische muur met daarop 'California Dreaming'. Zag er leuk uit!! Het eindstation van de metro was de Santa Monica pier. Eenmaal daar aangekomen was het gelijk al heel erg druk, wat niet zo gek was, want toeristisch + zondag + mooi weer, ja. Er waren op de pier veel straatartiesten, waaronder een soort van Victor Mids achtige goochelaar. Met van die trucjes die je op tv ziet, en dan denkt jaaa hoor zal allemaal wel is in scene gezet. Maarr, vandaag waren wij ook slachtoffer van deze dingen: was echt ongelofelijk. Pap en ik onder andere werden uitgekozen als onderdeel van één van zijn trucs, en we moesten onze naam op een blanke speelkaart schrijven. Nadat hij ze geschud had haalde hij al de kaarten van in totaal zo'n 15 mensen overal vandaan: uit z'n portemonnee, z'n mond, z'n binnenzak en noem maar op. Later toverde hij nog een biljet waar iemand iets op had geschreven uit een totaal normale mandarijn en toen was het helemaal klaar. Maarja. Nadat we verder nog even hadden rondgekeken, gingen we fietsen huren om van de Santa Monica pier naar Venice Beach te rijden. Ik kreeg een echt Amerikaanse fiets, en we reden over de 'boardwalk', speciaal voor fietsers (toeristen dus). We fietsten praktisch naast het strand en alle palmbomen, dus het gevoel was er wel ja! Bij Venice Beach hing een hele leuke sfeer. Mensen waren aan het skaten, er waren basketbalvelden, kraampjes, muziek, enzovoort.

Eenmaal terug bij het metrostation gingen we naar Hollywood, maar dan via de luxe huizen van Beverly Hills (en de Rodeo Drive!!). We reden met onze standard SUV Dodge naast Bentleys, Rolls Royce's, Maserati's, noem maar op: klein verschilletje maar. In Hollywood zijn we gestopt bij de Walk of Fame, en hebben we de sterren gezien van erg veel bekendheden: Michael Jackson, Jackie Chan, Aretha Franklin (met gedenkstukje en bloemen enzo), Tom Cruise, enzovoort. Daarna gingen we door naar het Hollywood Sign. Het sign zelf hadden we al gezien maar eerst was het nog wel even zoeken naar een plek met goed uitzicht: we reden door een woonwijk en overal stond 'no vehicle acces for hollywood sign'. Maar nadat we uiteindelijk een stukje hadden gelopen bleek dat we dé plek hadden gevonden. We konden eigenlijk niet dichterbij het Hollywood Sign komen en konden perfecte foto's maken.

In de avond gingen we naar het Griffith Observatorium. Daar zou je heel mooi uitzicht hebben op de stad in de avond, en bovendien was het een sterrenwacht. Toen we dicht bij het observatorium kwamen bleek dat we deel uit maakten van een gigantische rij auto's, allemaal op zoek naar een plek om te parkeren. Maar we hadden geluk en toen er iemand weg gingen konden wij daar snel gaan staan. Bij het observatorium hebben we nog de zonsondergang gezien (rond half 8), met uitzicht op het Hollywood Sign (dit keer wel íets verder weg). Toen we verder liepen hebben we nog gekeken door een telescoop, waarbij je heel goed het oppervlakte van de maan kon zien. Toen het eenmaal donker was zijn we gelopen naar een plek met uitzicht op heel Los Angeles, en was erg mooi: óveral lichtjes!! Een hele mooie dag afgesloten. Morgen overdag zijn we van plan om nog aan het strand van Venice Beach te gaan liggen, op 10 minuten lopen van ons hotel (perfect!!). We hoeven pas eind van de middag naar het vliegveld toe.

Geschreven door Jesper

PS.: dit was voor nu het laatste verslag, aangezien we morgen om half 10 `s avonds vliegen. Woensdag overdag ofzo zal er nog wel eentje komen.

1. Esterella Ivangh:
    Prachtig geschreven Jesper.
    Wens jullie een goede vliegreis en prachtig om een stukje mee te genieten v jullie schitterende reis.
  2. Hans:
    20 augustus 2018
    Geweldig beschreven weer. Wat een activiteiten en energie.... Goede thuisreis gewenst!
  3. Hans:
    20 augustus 2018
    O ja en als jullie nog een momentje vinden... Volg de geweldige prestatie van ons oud dorpsgenoot Maarten vd Weijden: hij zwemt de Elfstedentocht voor KWF en is live te volgen https://youtu.be/xFxjEl4gn5Y Megaprestatie
  4. Pim:
    20 augustus 2018
    Wat een waanzinnige reis hebben jullie gemaakt! En wat hebben jullie ons heerlijk laten meegenieten. Bedankt, en goede reis!!
  5. Ineke:
    20 augustus 2018
    Leuk verslag weer. Dank jullie wel dat wij ook mee mochten genieten. Goede terugreis en tot morgenavond
  6. Monique:
    20 augustus 2018
    Jullie hebben wel de ultieme LA-experience gedaan zeg! Geniet nog maar van jullie laatste dagje en goeie reis naar huis. Happy landings!
  7. Margo kunst:
    20 augustus 2018
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt zeg. Jullie hebben echt veel gezien en gedaan.Goeie voorbereidingen gemaakt óók daarvoor. En leuk dat jullie op de fiets veel gezien hebben. Dat geeft zoveel vrijheid. We hebben heel fijn met jullie op afstand mee kunnen genieten. Bedankt daarvoor!! ;-)
    Een héle goeie reis terug!!
    Liefs van ons. X
  8. Anke:
    20 augustus 2018
    Geweldig! Erg leuk om alle verslagjes te lezen!
    Wij hebben mee genoten van jullie plezier!
    Travel safely!
  9. Nicole:
    20 augustus 2018
    Wat hebben jullie een prachtige rondreis achter de rug en wat hebben jullie veel gezien en gedaan.Bedankt dat we mee konden genieten! Goede terugreis!
  10. Irene:
    20 augustus 2018
    Jullie ook nogmaals bedankt voor alle leuke, lieve en enthousiaste reacties op dit blog. We hebben daarvan genoten !
    Einde van een onvergetelijke vakantie. (Vandaag nog klein stranddagje)
    Heel veel liefs van ons vieren en tot in Nederland ( wat heerlijk Ien dat je ons komt ophalen van Schiphol).😍 dikke kus
  11. Hendrick:
    20 augustus 2018
    Compliment aan jullie voor elk geschreven onderdeel en voor al het fotomateriaal van dit blog. Ik weet zeker dat een ieder die het blog gevolgd heeft net zoals jullie, volop van deze reis heeft genoten.
    Veel plezier op die laatste dag aan het strand en heb een goede, veilige vlucht terug naar Europa.
  12. Ellen:
    21 augustus 2018
    Bedankt voor het delen van jullie prachtige vakantie!!!
  13. Marleen:
    22 augustus 2018
    Beste familie, ik heb vele bezienswaardigheden herkend vanuit eigen ervaring en weet dus hoe overweldigend dit allemaal op jullie is overgekomen...Welkom terug in het vlakke (lees: saaie) Holland! Heel erg bedankt voor jullie prettige reisverhalen. Een mooie herinnering voor later. Tot gauw ziens!
  14. Carola Gleijm:
    22 augustus 2018
    Beste allen,
    bedankt voor dit leuke reisverslag. Ik heb genoten, en zeker omdat wij bijna dezelfde reis in 2015 hebben gemaakt en zoveel herkende. Wat een enthousiasme brengen jullie over in de verhalen. Hier moeten mensen ook een reis naar Amerika door gaan boeken, dat kan niet anders :)
    Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad.
    Liefs Carola