Los Angeles (Marina del Rey), dag 26 (18-8)

18 augustus 2018 - Marina del Rey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen genoten van een American Breakfast in ons fijne hotel in Cambria. Zeer sfeervol met allemaal knusse huiskamertjes (zoals ik al zei; echt een bed and breakfast sfeer. Als ze zouden zeggen dat we in Engeland zijn zou ik het geloven ! Ook een prachtige tuin daar met allemaal leuke zitjes. American Breakfast is echt nog uitgebreider dan Continental. Jammer maar 1x deze vakantie...! Nu ook voor het eerst ontbeten met servies en echt bestek ipv al die plastic troep. Heerlijk hoor; vers fruit, super lekkere warme muffins, yoghurt, geroosterd brood, scrammbled eggs etc. etc. jammie jammie !

Vandaag een beetje verloren dag....reisdag...niet zoveel bijzonders te melden. Zo'n 360 km. gereden (valt mee hoor). Onderweg gestopt bij Santa Barbara, een stadje met een typisch Mediterraans sfeertje. Veel witte gebouwen/ huizen en palmbomen. Bij de haven even een broodje gesmeerd. Hierna gestopt bij Camarillo Premium Outlets; goedkope schoenen en kleding van Amerikaanse merken. We hebben ons niet zoveel tijd gegund om daar lang te blijven, dus helaas niets gescoord...Toen kort even een blik geworpen op het El Matador State Beach (1/2 uur verderop). Ik had gelezen dat dit een mooi strand was met enorme rotsen en een populaire plek voor fotoshoots. Het duurde helaas te lang om helemaal naar het strand beneden te lopen, dus van een afstand wat foto's gemaakt. Zag er echt mooi uit ! Trouwens het laatste stuk naar LA reden we weer vlak langs de Pacific Ocean met woeste golven en schuimkoppen. Wel gaaf om te zien. Veel surfers. Wel druk hoor, veel verkeer. Ons hotel ligt in de strandwijk Marina del Rey, op 10 min. loopafstand van Venice Beach. Hier ook leuk strand en haven. Morgen beter verkennen...Net gegeten bij een restaurant aan de haven. De jongens zijn nu aan het zwemmen (het is 21.45 uur..)

1. Pim:
    19 augustus 2018
    Een dagje ZONDER huizenhoge hoogtepunten is ook wel eens lekker - even een beetje geestelijk op adem komen. Wel jammer natuurlijk dat jullie Hearst Castle, en Misson Santa Barbara [Spaanse missiepost/klooster] gemist hebben. Nou ja, er blijft in LA nog voldoende over. Tip: huur fietsen en ga voor het eerst in je leven fietsen op het strand (bij Venice Beach}.
  2. Hans:
    Geniet nog van jullie laatste dag in LA...