Grand Canyon, dag 4 (27-7)

27 juli 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag naar de Grand Canyon. De eerste blik hierop vanuit de shuttle bus bezorgde me al kippenvel. Toen we bij een uitzichtpunt langs de South Rim stonden kreeg ik tranen in mijn ogen en een brok in m'n keel. Ongelooflijk. Wat MOOI !!! NIET NORMAAL. Vanuit Yavapai Point zijn we langs de South Rim naar de Bright Angel Lodge gelopen (ruim 3 km.) Onderweg wel 100x gestopt en foto's gemaakt: Hiér is het mooi ! Hiér is het nóg mooier ! Om 18.30 uur waren we bij Yaki Point present (tip van Cindy/ Mirelle;dank !) om de zonsondergang te bekijken. Walter en ik stonden doodsangsten uit om Mika die af en toe gevaarlijk dicht bij de rand ging kijken. Soms leek het van een afstand ook gevaarlijker dan het was...maar toch...Het was wel beetje jammer dat het 's avonds niet onbewolkt was. De laatste 20 min. kwam de zon gelukkig toch nog onder de wolken vandaan en was het alsnog heel mooi en indrukwekkend. Dit is met stip het mooiste wat ik ooit (wat betreft natuur) heb gezien! In werkelijkheid is het nog veel mooier dan de foto's laten zien. Wát een dag ! Morgen helikoptervlucht om 8.25 uur. Spannend...Ben reuze benieuwd. We zitten trouwens weer in een heerlijk hotel. We hebben al een handige routine opgebouwd met in/uitpakken en niet steeds alles uit de auto te hoeven pakken.En die Amerikanen hè : súper aardig allemaal hoor. Echt waar.

1. Hans:
    28 juli 2018
    Prachtige plaatjes wederom. Komt ons bekend voor... Wat een immense natuur en diepte he! Geweldige foto: zon door wolk met roofvogel! Geniet morgen van jullie heli-tocht. Dan een verslagje van Mika?!?
  2. Ineke:
    28 juli 2018
    Wat prachtig en heerlijk dat jullie zo genieten.
  3. René:
    28 juli 2018
    Prachtige foto's (inderdaad, die van de zon door de wolken met roofvogel is adembenemend!) en mooi verslag. We kijken uit naar het vervolg morgen! Helikopter vlucht, geweldig!
  4. Cindy:
    28 juli 2018
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen, echt een feest van herkenning voor ons! En heel tof dat jullie naar yaki point zijn gegaan. Geniet van de helicopter vlucht!
  5. Mariette sijpheer:
    28 juli 2018
    Wat imposant en groot allemaal en echt, we genieten hier ook mee! Foto's en verhalen TOP! De helikoptervlucht lijkt ons ook wel heel bijzonder, geniet ervan!
  6. Mirelle:
    28 juli 2018
    Gaaf om jullie zo te volgen en voor ons extra leuk, omdat wij alles herkennen wat jullie beschrijven! Geniet van de helicoptervlucht morgen!!
  7. Monique:
    28 juli 2018
    Heel herkenbaar dat je zo ontroerd kunt zijn van dit schitterende uitzicht! Van die helikoptervlucht gaan jullie ook ontzettend genieten.
  8. Pim:
    28 juli 2018
    Buitenaards mooi, inderdaad (maar wacht maar tot Bryce Canyon: 'sprookjesachtig mooi'). En niet écht in foto's te vangen - maar jullie komen dichtbij met die prachtige foto's.
    Slim om de zonsóndergang te bekijken: ik wilde per se de zonsópgang zien, maar had er effe niet bij stilgestaan dat het rond dat tijdstip rond het vriespunt was (Brrr, kleumend in onze zomer-outfit).
  9. Anke:
    Geweldig!
    En wat fijn om zo met jullie mee te genieten!
    Brengt weer vele herinneringen terug!
  10. Hendrick:
    29 juli 2018
    Ik herken helemaal je emotie bij de aanblik van de Canyon. Het is meer dan een wereldwonder.
    Het is grandioos te lezen hoe intens jullie alles beleven !
  11. Annelies:
    29 juli 2018
    Fantastisch zeg, ook heel herkenbaar maar helicoptervlucht hebben wij toen niet gedaan, moet ook geweldig geweest zijn. Tot morgen :-). Hier in Nederland lijkt het ook wel op een woestijn, zo droog, hier in Ede heeft het al vijf weken niet geregend, erg warm en droog nu. Veel sproeien ..gelukkig hebben we een bron.