Moab, dag 8 (31-7)

31 juli 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen heel leuk ontbeten bij ons sfeervolle hotel/lodge. Heerlijk op het terras.Vandaag staat er een autorit van 165 km. naar Moab op het programma. Weer een prachtige tocht. Ik durf mijn ogen niet even dicht te doen: bang dat ik iets mis...! Onderweg komen we "Wilson Arch" tegen (een voorloper wat ons te wachten staat in Arches ?), een prachtige rotsboog. We klimmen even naar boven en maken wat foto's. Tegen 14 uur bij het hotel (iedere keer weer een verrassing waar we nu weer komen, heel leuk!) en konden we gelijk inchecken. We draaien een wasje, doen wat boodschappen en melden ons bij het kantoor van "Adrift Adventures" (morgen gaan we raften en een jeeptour doen). De jongens gaan nog even zwemmen. Vroeg gegeten en toen waren we klaar voor onze eerste echte trail in Arches. Wat een schitterend park. Het is het begin van de avond en het is nog 38 graden ! Maar goed te doen. In het begin van het park komen we eerst de "Balanced Rock" tegen. Het 3000 ton zware rotsblok, dat zo van zijn sokkel lijkt te kunnen kiepen, balanceert al sinds mensenheugenis op deze winderige hoogte. Dan lopen we vanaf de Wolfe Ranch naar de Delicate Arche (een 20 m. hoge en 11 m. brede boog op een rots), een wandeling van 5 km. heen en terug (45 min. heen, 30 min. terug). Schitterende wandeling, beetje klimmen/ beetje steil over de rotsen. Evengoed nog zweet, zweet, puf, puf om 19.30 uur 's avonds ! De laatste circa 70 m. lopen we om een klip heen. Daarna hebben we plotseling vrij zicht op 'de koning van alle rotsbogen. Indrukwekkend !!! We genieten van het uitzicht en maken prachtige foto's. Terug is het bijna donker en komen onze zaklampen goed van pas.

Dank trouwens voor al jullie leuke, enthousiaste en lieve reactie's op ons blog. Héél leuk voor ons om te lezen ! (dat is het eerste wat ik doe als ik 's ochtends wakker word).

In Utah is het overigens 1 uur later dan in Arizona.

1. Hans:
    1 augustus 2018
    Ja eh..... wat moet dit nou....? start van de dag, zonder verslag....?
  2. Pim:
    1 augustus 2018
    Hans heeft gelijk: mijn dagelijkse portie 'sweet memories & heerlijk meegenieten' wordt nu ruw onderbroken. Tja, het is niet anders. Welterusten!
  3. O(pa) en o(ma):
    1 augustus 2018
    Prima beslissing ! het is jullie vacantie . Wij hebben al zoveel dagen om van jullie mooie foto's en verhalen te genieten. goed slapen houdt fit !!!
  4. Fred:
    1 augustus 2018
    Leuk, irene, walter, jesper en mika! 2 jaar geleden reden wij daar ook : Monument Valley o.a. En Moab. De raft ( voor jullie dus morgen) was een van de hoogtepunten: geniet ervan
  5. Hans:
    2 augustus 2018
    Woow wederom pracht foto's onder imposante bogen. Geweldig mooi