Moab, dag 9 (1-8)

1 augustus 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vroeg op, want we moeten ons om 8 uur melden bij het kantoor. Daar krijgen we een zwemvest om en veiligheidsinstructies. Nou, niet helemaal nodig hoor, want de raft is niet echt een raft, maar meer een kalme boottocht...(met af en toe een stroomversnelling...) Dit ivm de lage waterstand. Maar wel heel leuk en prachtig uitzicht. We laten ons af en toe in het water vallen en zwemmen dicht bij de boot. We kunnen dus zeggen dat we in de Colorado River hebben gezwommen ! Doordat er veel stof in de lucht zit/ hoge bewolking door de bosbranden in Californië is de lucht veel minder blauw dan die zou moeten zijn. Dat is eigenlijk wel jammer (voor de foto's...).Terug bij het kantoor staat er een heerlijke lunch voor ons klaar. We kunnen zelf een sandwich beleggen met van alles en er staan schijfjes sinaasappel en koekjes. Trek ! Het smaakt prima ! De jeeps (gelukkig voorzien van airco) staan al klaar en we gaan met z'n vieren en onze gids/ chauffeur naar Canyonlands National Park. Nou...een onverwacht genoegen: wat een schitterende natuur weer. Het kan niet op ! 4 wheel drive is echt nodig (off-road) : met een gewone auto kun je daar niet komen. We schudden soms flink heen en weer en gaan af en toe gevaarlijk schuin, maar onze gids blijft cool en weet wat hij doet....Af en toe stoppen we bij een mooi uitzichtpunt. Of Garry legt iets uit. Of hij wijst ons bv op rotstekeningen van circa 2500 jaar oud. Dat hadden we zelf nooit gezien. Weer heel indrukwekkend allemaal. We komen ook bij een gedeelte wat ons doet denken aan de Grand Canyon. We genieten. Pas na 17 uur zijn we weer terug bij het kantoor. Bekaf van alle indrukken. Nu lekker even bijkomen op onze hotelkamer. Morgen een lange rit voor de boeg naar Bryce (ongeveer 440 km.). De langste autorit van deze vakantie.

1. Mariette sijpheer:
    2 augustus 2018
    Wauw wat genieten we van jullie verhalen en foto's. Een echte bijzondere reis! We (of eigenlijk Fred) zoekt ook van alles op waarover jullie schrijven. Zo las hij dat het gister de heetste dag ooit in Colorado was! Wij inmiddels ook op pad vandaar dat we al wakker zijn! We zitten 13000 km bij jullie vandaan. Geniet van alles in dat prachtige land! Het lijkt mij ook allemaal zo goed geregeld die reis!
  2. Hans:
    2 augustus 2018
    Gaaf dat jullie ook in de Colorado hebben kunnen zwemmen. Zag alleen op de foto dat een steen verleggen niet helemaal was gelukt. Blijven proberen😉
  3. Pim:
    GAAF!!!!!!!!!
  4. Anne:
    2 augustus 2018
    Wat gaaf zeg!!!! Prachtige fotos weer! Goede reis naar Bryce, ook fantastisch!!!!!
  5. Ineke:
    2 augustus 2018
    Mooie foto`s weer. Wat een prachtige reis en wij kijken elke keer weer uit naar jullie verslagen!
  6. Monique:
    2 augustus 2018
    Wat een prachtig stuk hebben jullie gedaan, Canyonlands is geweldig! Ik krijg heimwee van het zien van jullie super mooie foto's!!!
  7. Jacqueline Hopman:
    2 augustus 2018
    Wauw!! Heel herkenbaar en heimwee als ik de foto's zie. Inderdaad kalme tocht ook bij ons toen maar indrukwekkend landschap en lekker afkoelen in de rivier. Kijk uit naar meer verhalen. Veel plezier Xxx
  8. Ellen:
    2 augustus 2018
    Wat een sportieve familie!!! Heerlijk om jullie zo te zien genieten!
    liefs vanuit een snikheet Bergen...
  9. Karin bijwaard:
    2 augustus 2018
    Jee.. Echt een geweldig avontuur deze reis hoor!!! Blij dat jullie zo genieten!!
  10. Nicole:
    2 augustus 2018
    Wat leuk toch om te zien hoe jullie genieten! Ik ga er iedere keer weer even lekker voor zitten om alles te lezen en de foto's te bekijken. Prachtig! Complimenten voor jullie schrijfstijl. Jullie schrijven allemaal even leuk. Het leest heel prettig. Geniet lekker verder.
  11. Hendrick:
    5 augustus 2018
    Uit het verhaal en de foto's maak ik weer op dat dit gedeelte van de 'Nieuwe Wereld' bezoeken een hele goede keus was. Jullie nemen straks fantastische en onvergetelijke herinneringen mee naar huis. Maar dat is straks; Ga eerst nog door met volop genieten !!!