Eerste dag (24-7)

25 juli 2018 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

4 uur van tevoren op Schiphol zijn leek me ietwat overdreven, maar blij dat we het tóch aangehouden hebben. Erg druk op Schiphol en pas na 9:00 zijn we door alle controles heen. Nog een klein uur konden we op Schiphol rondlopen, koffie bij de Starbucks en toen al richting gate G14. Met een bus werden we naar ons vliegtuig gereden: een Boeing 767-300 van American Airlines. Heel gaaf dat we via de trap van het vliegtuig naar binnen moesten (en niet via zo’n sluis). Ik voelde me net een VIP!

Met ruim een uur vertraging stegen we op. Beetje zenuwachtig word ik wel of we wel genoeg tijd overhouden voor onze volgende vlucht.

Halverwege, we vliegen boven de wolken, zien we een ander vliegtuig in de buurt vliegen. Wat een bijzonder gezicht ! Buitentemperatuur -50  graden. We vliegen 822 km/uur.

Het uur vertraging halen we mooi in (wind mee ??) en we landen keurig op tijd in Philadelphia. Maar dan……het duurt eindeloos voor we uit het vliegtuig mogen en voor we onze bagage hebben (de douane gaat vlot) en we missen onze 2e vlucht naar Phoenix. Shit….dit is geen leuk begin van onze vakantie. We hollen, vliegen, haasten en stressen. Veel onduidelijkheid. Uiteindelijk kunnen we mee (hoera !) met een latere vlucht naar Phoenix. Onze bagage is al mee met de vorige vlucht….18.50u. Phoenix time landen we. Prima vlucht. In Nederland is het dan 03.50 uur…( 9 uur later).

We zijn in Arizona ! Bloedheet hier. 46 graden….

Bij Alamo besloten een upgrade te nemen naar een standard SUV. Een Dodge. Het is nu over 22.00 uur plaatselijke tijd en we gaan zo slapen. We zijn al meer dan 26 uur op. Gaap….

1. Hans:
    25 juli 2018
    Fijn dat jullie er zijn. Benieuwd naar day one in the USA
  2. Ineke:
    25 juli 2018
    Toch plaatsje bij het raam en via de trap het vliegtuig in, leuk!! Vervelend van de vertraging in Philadelphia en wat een lange dag is het zo geworden. ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Liefs
  3. Anne:
    25 juli 2018
    Fijn dat jullie er zijn. Wat een reis! En stress even... maar t is goed gekomen! Rust lekker uit en geniet!! Veel plezier. We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag :) liefs, Tom en Anne
  4. Mariette sijpheer:
    25 juli 2018
    Wat leuk geschreven en wat een avontuur! En dan je bagage nog in dat andere vliegtuig...en 46 graden!!!! Niet te geloven. Liefs en geniet van al het nieuwe.
  5. Hendrick:
    25 juli 2018
    De ondergane stress zal vast en zeker snel plaats maken voor al die fijne reiservaringen die jullie gaan beleven. Leuk verslag en leuke foto's ! (Benijd jullie nog steeds, op de 46 C na !!) Fijne rondreis !!
  6. René:
    25 juli 2018
    Gelukkig is alles toch goed gekomen. Leuke foto's! De raamplaatsen op Schiphol kunnen regelen? De stress en vertraging vergeet je gauw, belangrijk dat jullie alle bagage hebben.
    Na een hopelijk goede nachtrust kan het genieten nu beginnen!
  7. Anke:
    Phoenix - firebird!
    Drink plenty of water!
    Enjoy your first day!
  8. O(pa) en o(ma):
    25 juli 2018
    Wat een lange, spannende reis! Maar gelukkig veilig aangekomen, en nu maar goed uitrusten ! 46 graden, hebben jullie de tropenhelmen mee? heel veel plezier en geniet van jullie welverdiende vacantie. liefs (o)pa en (o)ma