Lake Tahoe, dag 20 (12-8)

12 augustus 2018 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Ondanks dat het hotel dus tegenvalt hebben we uitstekend geslapen. Ook prima ontbeten, buiten. Daarna zijn  we in de auto gesprongen voor een wandeling aan de zuid-west kant van Lake Tahoe. Zelf zitten we in de zuid-oost kant waar het erg druk is met hotels en zeer veel toeristen. De westkant van Lake Tahoe is mooi begroeid met veel dennenbomen, zeer rotsachtig ook. We hebben de auto aan de kant van de weg geparkeerd en zijn gaan wandelen op de Trail "Eagle Falls".  Een relatief korte loop die via een zeer sterk stijgende klim loopt. De Trail volgt een beetje de watervallen die vanuit "Eagle Lake" naar Lake Tahoe zorgen voor afwatering. Eenmaal na een zware klim aangekomen bij Eagle Lake was daar de beloning : een prachtig meer, op ca 2.500 meter hoogte, tussen de bergen, de rotsen, dennenbomen etc. Daar even gezeten, broodjes gegeten en van het uitzicht genoten, prachtig. Helaas geen beren of mountainlions tegen gekomen ook al werd daar wel voor gewaarschuwd, er liepen meer mensen, dat zall ze zeker afschrikken.

s' middags "gechilled" aan het strand, gegeten bij een strandtentje, onder begeleiding van een gitarist op el.gitaar : Bluesy, Jazzy, tot beetje Reggae zelfs, mooi gespeeld, soms iets (minder mooi) gezongen. Wederom een prachtige dag, genoten, morgen naar San Fransisco.

Walter (hersteld van "writersblock" ?)

1. Pim:
    13 augustus 2018
    Met al dat wandelen hoeven jullie voorlopig niet naar de sportschool!
    Ahhh, Californië... Vandaag precies 37 jaar geleden kwam ik daar aan voor mijn uitwisselingsjaar. Het begin van heel veel prachtige herinneringen. Mooi om elke dag te lezen dat jullie ook een enorme vracht aan herinneringen opbouwen ;-)
  2. René:
    13 augustus 2018
    Nou, geen sportschool meer nodig. .....? Ik zie weer hamburgers 🍔 en "fish and chips"🍟 ... Nee hoor,grapje 😂, lekker genieten 😉 van de reis van jullie leven!
  3. Hans:
    13 augustus 2018
    Geweldig weer.....en ook nog de ondergaande zon aanschouwd... kan niet op!
  4. O(pa) en o(ma):
    13 augustus 2018
    Weer prachtige foto's, Irene bij de ondergaande zon, 'n plaatje ! En jullie tafel ziet er ook al lekker uit, vooral jouw bordje Mika. Drinken jullie daar uit bloemenvazen ? Verstandig vinden wij .