San Francisco, dag 21 (13-8)

13 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vrij vroeg opgestaan, gaan ontbijten, inpakken, zodat we snel op weg konden naar de volgende bestemming: San Francisco!!! Natuurlijk even het weer daar opgezocht en dat is heel wat anders dan wat we inmiddels gewend zijn. Van vijftig graden in Death Valley, naar vijftien graden in San Francisco... Maar goed, is misschien juist wel lekker na al die hitte. Het was zo'n 3,5 uur rijden vanaf Lake Tahoe, inclusief een paar stops om wat te eten. Eenmaal in de buurt van onze bestemming hadden we Alcatraz en de Golden Gate Bridge al gespot!! Het was trouwens wel best mistig, maar daar heb ik eigenlijk totaal geen last van gehad en bovendien zorgde het juist voor mooie foto's vond ik, in combinatie met de wolkenkrabbers. Het hotel waar we verblijven heet Carriage Inn, en onze kamer is erg lekker. Bovendien ligt het gunstig: met hooguit 10 minuten lopen ben je bij Union Square (bekendste plein van San Francisco, het centrum kan je dus wel zeggen). Nadat we alle spullen in onze kamer hadden gelegd en warmere kleren aan hadden getrokken, zijn we daar dan ook meteen heen gegaan. Tussenstop bij de Starbucks (die zo ongeveer op elke hoek van elke straat zit hier) dus was lekker. Daarna door naar China Town: ook maar klein stukje lopen vanaf Union Square. Ik kreeg echt een beetje het gevoel alsof we in China waren, met allemaal van dat soort winkeltjes, Chinese gebouwen, veel Chinese mensen, noem maar op. Mam had op internet gelezen dat het pleintje Portsmouth Square leuk zou zijn, dus daar gingen we ook heen. De sfeer was er inderdaad wel grappig: heel veel oude Chinese mannen die onbegrijpelijke kaartspellen aan het spelen waren, pagodes en Chinese muziek (met een vrouw die érg vals zong). Daar zijn we een tijdje geweest. We hebben ook avond gegeten in China Town, bij een restaurant waar Obama en Stephen Hawking ook zijn geweest bleek later. Het was echt lekker en bovendien weer is wat anders dan alle Amerikaanse hamburgers. In de avond hebben we in het weer 'normale' San Francisco in wat winkels gekeken, en daarna terug naar het hotel.

Geschreven door Jesper

1. Hans:
    14 augustus 2018
    'Sambal bai?' Chinezen zitten echt overal. Mooi verslag weer Jesper en genieten jullie weer van het 'koude' stadse leven van SF.
  2. Ineke:
    14 augustus 2018
    Wat een leuke en mooie foto`s, vooral die in China Town. Mooi verslag Jesper. Geniet van jullie laatste week !
  3. Pim:
    14 augustus 2018
    Haha! Ik heb in San Francisco precies dezelfde foto gemaakt als Walter-bij-het-straatnaambordje, maar dan bij Jansen Street...
    San Francisco in de mist: altijd mooi. Als de mist is opgetrokken, is "Postcard Row" een prachtige plek: Alamo Square/Steiner Street. Schitterde huizenrij en mooi uitzicht over de stad (het ligt op een heuvel). Geniet van de stad!
  4. O(pa) en o(ma):
    14 augustus 2018
    Geweldige sfeer daar in China Town met ook nog Bruce Lee ! Heerlijk om met jullie in China geweest te zijn. Prachtige foto's weer en Nog heeeeeeeel veel plezier !!
  5. Anke:
    Leuke foto’s!
    Denk eraan - de Divisadero is letterlijk de scheiding tussen ochtend mist en zonneschijn! Deze tijd van het jaar is het ‘s ochtends mistig en koud aan de kant van de oceaan, maar aan de andere kant va de Divisadero zonnig en warmer.
  6. Esterella Ivangh:
    14 augustus 2018
    Mooi verslag Jesper en mooi om een beetje met jullie mee te mogen reizen.
    Jullie nog heel veel plezier.
    Echt prachtig, verbaas me iedere keer weer.