Mammoth Lakes, dag 18 (10-8)

10 augustus 2018 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vandaag een korte route van slechts 160 km. naar Mammoth Lakes. Morgen (Walter jarig !!!) zouden we eigenlijk naar Yosemite gaan, maar ivm de bosbranden daar hebben we ons hotel geannuleerd en een nieuwe bestemming gevonden: Lake Tahoe. Daar verblijven we 2 nachten. Wel heel jammer van Yosemite; ik had al van zó veel mensen gehoord dat het een heel mooi park is. Allerlei plannen, zoals naar de Mariposa Grove, waar je sequoia's kan zien (behorende tot de 30 grootste sequoia's ter wereld...!) Gaat dus nu niet door...helaas...Net gehoord dat Yosemite weer open gaat op dinsdag 14-8. Het is wat hoor met die branden daar. Wat erg en wat zonde van die mooie en bijzondere natuur. Vandaag, in Mammoth Lakes, de gevolgen hiervan al ondervonden (Mammoth Lakes is relatief heel dicht bij Yosemite). Het was op veel plekken een hele rokerige/ branderige lucht en dat is ook te zien op de foto's (geen heldere lucht). Enkele dagen geleden was het nog veel erger en werd er gewaarschuwd dat het slecht voor de gezondheid is. Afijn; Mammoth lakes dus. Een hele mooie omgeving. Bergachtig, wintersportgebied, veel meren. We zitten weer in een compleet andere wereld, na Las Vegas en Death Valley ! 's Middags nog een mooie wandeling gemaakt naar Crystal Lake. Flink klimmen en klauteren, over rotsen en stenen en door het bos. Uiteindelijk dus aangekomen bij een mooi meer. Jammer van de heiige lucht. Het hotel hier is echt een wintersporthotel. Heel knus ingericht met een grote openhaard, lekkere luie stoelen en plaids (sfeer doet me denken aan de Bokkesprong in Schoorl, krijg ook een kerstgevoel). Walter en Jesper hebben in de gezellige lobby geschaakt, er staat een tafelvoetbalspel en een biljart.

Trouwens, het foto's uploaden lukt niet vanwege de slechte WiFi hier. Die komen dus waarschijnlijk morgen!!

1. René:
    🎉 Walter van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 🎂
  2. Hans:
    11 augustus 2018
    Hieperdepiephoera. Van harte gefeliciteerd met je 50 plus++ verjaardag, Walter. Drink er maar een mooi Californisch wijntje op. Proost!
  3. Ellen:
    11 augustus 2018
    Hoi Walter, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik mis je wel hoor op onze dag...
    Wat wij destijds heel erg mooi vonden was Lake June en het authentieke western plaatsje Bodie, ligt allebei in de buurt van waar jullie nu zijn. Geniet !!!
  4. O(pa) en o(ma):
    11 augustus 2018
    GEFELICITEERD Walter ! Voor het eerst je verjaardag zo ver weg, een fantastisch mooie dag gewenst !! Jullie hebben al zoveel moois ervaren en zijn pas op de helft.
    Geniet nog lekker door, wij drinken met Ellen op jouw gezondheid en op jullie reis!!
    groetjes ook Irene, Jesper en Mika, liefs van Pap en Mam xx
  5. Monique:
    11 augustus 2018
    Van harte gefeliciteerd Walter! Echt heel jammer van Yosemite, dat is inderdaad een geweldig park! Maar ach, dat geeft je een excuus om nog eens terug te komen toch?
  6. Anne:
    Gefeliciteerd Walter! Fijne dag! Groetjes
  7. Ineke:
    11 augustus 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag Walter en een hele gezellige dag !!
  8. Fred:
    11 augustus 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag, Walter ! Geniet van de rest van jullie USA-reis
  9. Pim:
    11 augustus 2018
    Lang zal Walter leven, lang zal Walter leven, lang zal Walter leven in de gloria!
  10. Pim:
    11 augustus 2018
    Tja, als het dan echt moet... ja, jullie MOETEN nog een keertje terug voor Yosemite. Maar ach, Lake Tahoe is ook prachtig (en inderdaad, daar heb ik geskied - merry Christmas!). Ik hoop wel dat ze met deze temperaturen niet de open haard aangestoken hebben - Amerikanen zijn er gek genoeg voor...
  11. Walter:
    11 augustus 2018
    Dank allen voor de lieve felicitaties !
  12. Anke:
    Happy Birthday Walter!!
  13. Hendrick:
    12 augustus 2018
    Walter, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het is toch bijzonder om je verjaardag eens in het 'Wilde Westen' te vieren ! Fijne dag voor allen!
  14. Esterella Ivangh:
    12 augustus 2018
    Walter alsnog gefeliciteerd.maar dat kwam ik zat in de schommel bij de bokkensprong.
    Zonder gekheid.Wat prachtig en wat een mooie belevenissen. Wowwwwww.
    Irene, super stoer van je, dat je bent gaan rijden.Trots.
    Genieten, maar dat doen jullie.